زمان جاری : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 5:49 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 355
نویسنده پیام
arg1379 آفلاین


ارسال‌ها : 34
عضویت: 4 /3 /1392
محل زندگی: شيراز
سن: 17
تشکرها : 5
تشکر شده : 8
لیگ قهرمانان آسیا
لیگ قهرمانان آسیا (به انگلیسی: AFC Champions League)‏ که در گذشته با نام جام باشگاه‌های آسیا شناخته می‌شد یک تورنمنت فوتبال است که میان باشگاه‌های برتر لیگ‌های داخلی اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می‌شود.

نخستین دورهٔ این مسابقات در سال ۱۹۶۷ برگزار شد و با قهرمانی تیم هاپوئل تل‌آویو اسرائیل به پایان رسید.

تیم‌های کره‌ای با ۱۰ قهرمانی، تیم‌های ژاپنی با ۵ قهرمانی، تیم‌های عربستانی با ۴ قهرمانی و تیم‌های ایرانی و اسرائیلی نیز هرکدام با ۳ قهرمانی، بیشترین قهرمانی در این رقابت‌ها را داشته‌اند.
دوره جدید

از لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۹ رقابت‌ها با شکل جدیدی برگزار شد. تیم‌ها در دو منطقه شرق آسیا و غرب آسیا و در هر منطقه ۱۶ تیم منتخب قرار گرفته‌اند. ۱۶ تیم هر منطقه در ۴ گروه ۴ تیمی به‌طور رفت و برگشت به مصاف هم می‌روند، از هر گروه ۲ تیم اول در بازی یک‌هشتم‌نهایی با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

تعداد تیم‌های منتخب هر کشور با توجه به رنکینگ کنفدراسیون فوتبال آسیا برای هر لیگ داخلی و به دست اوردن شرایط لازم ای اف سی انتخاب شده‌اند.[۱]

از لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۳ مسابقات دور یک‌هشتم نهایی به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود.

مسابقات از دور یک‌چهارم نهایی بدون در نظر گرفتن تقسیمات منطقه‌ای و با قرعه‌کشی معین خواهد شد، در این قرعه‌کشی امکان بازی دو تیم از یک کشور با یکدیگر در این مرحله وجود دارد.
منطقه شرق آسیا

کشورهای ژاپن، کره جنوبی و چین دارای ۴ سهمیهٔ مستقیم و کشورهای استرالیا و تایلند دارای ۱ سهمیهٔ مستقیم و یک سهمیهٔ غیر مستقیم (پلی‌آف) می‌باشند.
منطقه غرب آسیا

کشورهای قطر و عربستان سعودی دارای ۴ سهمیهٔ مستقیم، کشور ایران دارای ۳ سهمیهٔ مستقیم و ۱ سهمیهٔ غیر مستقیم(پلی‌آف)، کشور امارات متحده عربی داری ۲ سهمیهٔ مستقیم و ۲ سهمیهٔ غیر مستقیم (پلی‌آف) و کشور ازبکستان دارای ۲ سهمیهٔ مستقیم و ۱ سهمیهٔ غیر مستقیم (پلی‌آف) می‌باشند.
تیم‌های ایرانی

از ایران تاکنون تیم‌های استقلال ۲ بار در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۹۱ و پاس در سال ۱۹۹۳ قهرمان این رقابت‌ها شده‌اند. تیم استقلال تهران در حال حاضر با دو قهرمانی و دو نایب قهرمانی به همراه الهلال عربستان سعودی و سئونگنام ایلهوا چونما کره جنوبی در این رقابت‌ها بعد از پوهانگ استیلرز کره جنوبی که سه قهرمانی در کارنامهٔ خود دارد، دومین تیم پرافتخار این رقابت‌ها به شمار می‌رود.

همچنین تیم فوتبال سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۷ و تیم فوتبال ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ به مقام نایب قهرمانی این مسابقات دست یافتند.

تیم فوتبال پرسپولیس نیز توانسته سه بار به مقام سوم این رقابت‌ها برسد.تیم فوتبال استقلال همچنین به دو عنوان سومی نیز دست یافته است.

یکشنبه 12 خرداد 1392 - 15:38
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | لیگ قهرمانان آسیا | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS