loading...
pesnews|پرسپولیس نیوز
آخرین ارسال های انجمن
saman بازدید : 79 یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

کاپيتان اسبق تيم ملي و اسطوره باشگاه پرسپوليس از حضورش در کنار تيم ملي نوجوانان گفت: فوتبال حرفه‌اي‌ام را زير نظر دوستي مهر شروع کردم و خوشحالم مربيگري‌ام را هم در کنار او آغاز مي‌کنم و اميدوارم سفير خوبي براي فوتبال پايه در AFC باشم.


مهدي مهدوي‌کيا درباره حضورش کنار تيم ملي فوتبال نوجوانان در امارات، اظهار کرد: خوشحالم که در کنار تيم بودم و همراه با اين بازيکنان تمرين مي‌کردم. من پيش از اين گفته بودم هر وقت فوتبالم تمام شود، کار مربيگري را در حوزه آموزش و انجام آن دنبال خواهم کرد. الان هم از حضور در کنار تيم علي دوستي مهر، به نوعي مربيگري را شروع کرده‌ام.

به گزارش ايسنا ، وي افزود: ياد گرفتن بسياري از مسائل در کنار اين مربي برايم اهميت زيادي دارد. من فوتبال حرفه‌اي‌ام را زير نظر دوستي مهر شروع کردم. او بيش از 20 سال تجربه دارد و الان مشتاقانه مي‌خواهم از تجربيات او در کنار تيمش استفاده کنم. بازي کردن با مربي بودن فرق مي‌کند و پيشرفت در اين دو مقوله هم متفاوت است. در مربيگري قطعا بايد از رده پايين پله پله کار را شروع کرد و بالا آمد. واقعا خوشحالم بلافاصله بعد از تمام کردن فوتبالم در بازيگري آمده‌ام و به همراه تيم ملي نوجوانان هستم. برنامه‌ام اين است که در اردوهاي مختلف از جمله جام جهاني هم کنار اين تيم باشم.

مهدوي‌کيا در پاسخ به اين سوال که تاثير حضورتان در کنار بازيکنان نوجوان را چگونه ديديد؟ اظهار کرد: به هر حال اين بازيکنان نوجوان هستند و شرايط روحي خاص خودشان را دارند. کار کردن با اين بازيکنان لذت بخش است و آنها انگيزه زيادي در پيشرفت دارند. اردوي امارات طولاني نبود و من فرصت کمي براي حضور کنار اين بازيکنان داشتم. ان‌شاءالله در اردوهاي بعدي سعي مي‌کنم بيشتر در خدمتشان باشم تا به سهم خودم سعي کنم از نظر انگيزشي شاهد آماده‌تر شدن اين تيم باشم.

کاپيتان اسبق تيم ملي در پاسخ به اين سوال که تيم نوجوانان را در دو بازي تدارکاتي که انجام داد چگونه ديديد؟ گفت: آنها تيم خوبي هستند، اما احتياج به بازي‌هاي تدارکاتي بسيار بيشتري دارند. تنها چند ماه تا جام جهاني باقي مانده و اين تيم بايد در بازي‌هاي تدارکاتي بيشتري شرکت کنند. رقابت با تيم‌هاي اروپايي، آفريقايي و آمريکاي جنوبي در جام جهاني بسيار دشوار است. اين کشورها با تيم‌هاي فوق‌العاده‌ آماده، با تجربه و قدرتمندي پا به اين مسابقات مي‌گذراند و اگر تيم ملي ما از نظر افزايش تجربه که فقط با بازي‌هاي تدارکاتي بيشتر به دست مي‌آيد آماده نباشد، نمي‌توانيم از آنها انتظاري داشته باشيم. اميدوارم فدراسيون به اين تيم بيش از پيش اهميت دهد و مسابقات تدارکاتي بيشتري برايشان فراهم کنند.

مهدوي‌کيا درباره انتخابش به عنوان اولين سفير ايراني فوتبال پايه در آسيا گفت: خوشحالم بلافاصله بعد از پايان دوران بازيگري‌ام اين عنوان را به من دادند. من هميشه به فوتبال پايه علاقمند بودم و هستم و معتقدم که يک بازيکن براي موفقيت بايد از پايه رشد کند و بالا بيايد. خوشحالم به عنوان يک ايراني مي‌توانم ساختار فوتبال آسيا را در کشورهاي مختلف ببينم و تا حتي الامکان به رشد فوتبال پايه در اين قاره کمک کنم. من از تمام تجربياتي که در اروپا داشته‌ام استفاده خواهم کرد و اميدوارم تجربه ارزشمند فوتبال اروپا در رده پايه هم در ساختار فوتبال پايه آسيا پياده شود. اميدوارم AFC با حرکتي که شروع کرده در سال‌هاي آينده بتواند مسبب پيشرفت فوتبال در اين رده شود.

کاپيتان پيشين تيم پرسپوليس همچنين در واکنش به اقدام جواد نکونام در مراسم جشن قهرماني استقلال که تصوير او را بر روي لباسش داشت و در آنجا از مهدوي‌کيا به عنوان يک اسطوره فراموش نشدني فوتبال ايران يادکرد، به ايسنا گفت: من از جواد نکونام تشکر کردم. جواد دوست خوب من است و به خاطر حرکتي که او انجام داد از او ممنونم. از استقلالي‌ها هم به خاطر محبتي که به من داشتند تشکر مي‌کنم و اميدوارم نکونام و تيمش و همچنين تيم ملي در آينده نتايج‌ خوبي بگيرد. من يک زماني فوتبالم را شروع کردم و پس از 20 سال‌ بازي کردن آن را تمام کردم. حالا از مردم به خاطر حمايت هايي که در اين دوران از من داشتند و محبت‌هايي که ابراز مي‌کردند تشکر مي‌کنم و اميدوارم همه آنها از عملکردم در اين سال‌ها راضي باشند.

مهدوي‌کيا که همراه تيم ملي نوجوانان در امارات به سر مي‌برد همراه اين تيم به ايران بر نمي‌گردد و قرار است از دوبي راهي مالزي شده تا عنواني که AFC به او داده را طي مراسمي دريافت کند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 120
  • کل نظرات : 216
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 27
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 116
  • باردید دیروز : 51
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 514
  • بازدید ماه : 1,518
  • بازدید سال : 10,018
  • بازدید کلی : 154,012
  • روزنامه داخلی
    روزنامه خارجی